Pagina's

donderdag 23 oktober 2014

Een weeffout in onze sterren

John Green
Het boek gaat over Hazel en zei heeft kanker. Vanwege een nieuw medicijn heeft ze nog een paar jaar erbij gekregen. Tijdens de Kanker Kind Steun Groep ontmoet ze Augustus, een jongen die kanker heeft overleefd ten koste van zijn been. Ze vinden elkaar heel leuk, maar Hazel wil niemands ‘tijdbom’ zijn. Samen gaan ze op zoek naar de schrijver van Hazel’s (en later ook Augustus’) lievelingsboek, Een Vorstelijke beproeving.
Ik vind dit een heel mooi boek, maar ook heel heftig. Tijdens het lezen ben ik meerdere keren even gestopt omdat het verhaal iets te zwaar werd. Ik vind het heel knap hoe John Green zijn gedachtes en ideeën zo mooi kan verwoorden. Tijdens het lezen zat ik helemaal in het verhaal, helemaal in de emoties en de gedachtes van de personages. Het was net alsof ik er zelf bij was, naast ze stond. Het staat allemaal zo mooi op papier.
Hazel is een heel aardig meisje, maar ze draagt ook veel verdriet. En Augustus is een knappe jongen, maar ook met diepgang.

Ik raad dit boek iedereen aan, maar je moet wel tegen een heftig, zwaar en emotioneel verhaal kunnen. 

Roos Krijger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten