Pagina's

donderdag 25 september 2014

Hoe ik per ongeluk een boek schreef

Annet Krijger
De hoofdpersoon uit dit verhaal is Katinka, en Katinka is een meisje dat later graag schrijfster wil worden alleen weet ze niet hoe ze een verhaal moet schrijven. Uiteindelijk besluit ze schrijfles te nemen bij haar overbuurvrouw Lidwien, die vroeger een beroemde schrijfster is geweest. Katinka schrijft allemaal verhalen over wat ze heeft meemaakt en ondertussen leert Lidwien haar show, don’t tell en kill your darlings. En schrijft Katinka per ongeluk een boek.

Ik vind dit een heel goed boek. Ik werd, zonder dat ik het doorhad, helemaal meegesleurd in het verhaal. Ik wist eerst niet precies wat ik van het boek moest verwachten. Is het een fantasie verhaal? Zijn het alleen maar schrijftips? Maar het is geen van beide. Het is een verhaal, dat heel slim in elkaar zit. Tijdens het lezen voelde ik wat Katinka voelde, ik zag wat Katinka zag en toen Katinka tips kreeg van Lidwien dacht ik dat Lidwien het tegen mij had.
Ik raad dit boek aan aan iedereen die van een mooi verhaal houdt. En zich helemaal in kan leven in een boek.


Roos Krijger

Geen opmerkingen:

Een reactie posten